Sidebar

Kas vyksta, kai nieko nevyksta? Ar sustojus laikui erdvė nebesikeičia? Kaip žmogus suvokia realybę ir savo vietą joje? Šiuos klausimus kelia audiovizualinės parodos Šv. Jonų bažnyčioje „Septintą dieną upės ilsėjosi“ organizatoriai – Vilniaus universiteto (VU) Kultūros centras ir Vilniaus dailės akademija (VDA). Ją bus galima išvysti sausio 4 ir 18 dienomis, nuo 17 val. iki 20 val. Šv. Jonų bažnyčioje.

Galimybė susitikti mokslo ir meno kūrėjams

2019 m. pavasarį VU Kultūros centras inicijavo meno ir mokslo bendradarbiavimo projektą, kurio metu kvietė mokslininkus ir tyrėjus dalyvauti kūrybinėse laboratorijose kartu su VDA fotografijos ir medijų meno studentais. Studentai iš meninės perspektyvos analizavo šiuolaikinės apšvietimo technologijų galimybes, o mokslininkai ėmėsi ieškoti technologinių sprendimų įgyvendinti vizualines idėjas.

Vilniaus universiteto Šv. Jonų bažnyčia, jos architektūra ir pačios erdvės kontekstas buvo pagrindas tyrinėti ir kurti audiovizualines ir virtualias patirtis. Šio projekto pabaigoje gimusi paroda – tai pirmas bandymas Vilniaus universitete apjungti garsą, šiuolaikines technologijas ir vizualiuosius menus į bendrą performatyvią visumą.

Religijos ir technologijų vaidmuo šiuolaikiniame mene

Vienoje seniausių Vilniaus bažnyčių įkurta ir vos kelias dienas veiksianti paroda, pasak jos kuratorės Akvilės Anglickaitės sukurta kaip erdvė patyrimui. Ją įkvėpė legenda apie upę, kuri, kaip ir Dievas, ilsisi septintą dieną.

„Pradžios knygoje parašyta, kad kūrėjas septintą dieną ilsisi nuo visų darbų, bet nieko neparašyta apie tai, ką tuo metu veikia jo kūriniai. Besiilsinčių upių įvaizdis atveria erdvę vaizduotei, kur galima paklausti, o kaip būtų, jei viskas sustotų, net tai, kas nuolatos teka ir juda? Kartu su jaunaisiais menininkais pabandėme įsivaizduoti panašias aplinkybes. Ši paroda tapo religinių aliuzijų ir naujų vaizdo technologijų lydinys, kuris – gana šviežias reiškinys šiuolaikiniame mene“,  - sako menininkė A. Anglickaitė.

Parodoje – garso, šviesos, vaizdo ir virtualios realybės sintezė

Parodos lankytojai bus kviečiami pasivaikščioti ir kitaip patirti Šv. Jonų bažnyčios erdvę. Specialiam efektui išgauti naudojamos šviesų technologijos „išplauna“ bažnyčios architektūros detales. Instaliacijų kūrėjai pasiūlys per virtualios realybės akinius persikelti į vieną sustabdytą momentą, užfiksuotą bažnyčioje ir iš visų pusių jį apžiūrėti, taip leidžiant pabūti belaikėje ir nesikeičiančioje erdvėje. Visos parodos metu skambantis modifikuotas vargonų garsas kurs ypatingą lankytojų patirtį, veikdamas visą kūną.

Virtualios realybės pagalba bus taip pat galima „iš vidaus“ apžiūrėti Šv. Jonų bažnyčios varpinėje buvusį ir per gaisrą 1737 metais išsilydžiusį varpą, kuris primins apie savo didingą praeitį ir svarbą miesto gyvenime. Praeityje buvusius varpo dūžius šiandien pakeis lazerio spindulys, projektuojantis pranašystę iš Senojo testamento ant Lietuvos Dailės muziejaus sienos.

Visos šios patirtys – tai kūrybiniai darbai, gimę iš meno ir mokslo laboratorijos VU Kultūros Centre. Juos pristatys jaunieji menininkai, Vilniaus dailės akademijos studentai: Dominyka Balaišytė, Gailė Cijūnaitytė, Nidas Kaniušas. Parodoje taip pat dalyvauja ir ją kuruoja Akvilė Anglickaitė.

Erdviniai patyrimai „Septintą dieną upės ilsėjosi“ vyks sausio 4 d. ir 18 d., nuo 17 val. iki 20 val. Šv. Jonų bažnyčioje (Šv. Jono g. 12, Vilnius). Įėjimas laisvas.

Renginio organizatoriai perspėja lankytojus, dėl parodos metu naudojamos mirksinčios šviesos ir žemo dažnio garsų.


 

SEPTINTĄ DIENĄ UPĖS ILSĖJOSI

tėkmė nesustoja.

bet gal kartais,

kai viskas jau sukurta,

galima pailsėti.

nematyti aštrių erdvės briaunų,

pajausti malonias garso bangas

visu kūnu,

paliesti  švelnų silikono paviršių...

Tuomet gal ir pranašystės palengvėja.

Jos nebeskelbia suskaičiuotų dienų ar karalysčių griūties.

Jų vietoje lieka tik paprasti žodžiai.

Tarsi nieko ypatingo nebūtų nutikę.


 

Gruodžio 16 d., sausio 4, 18 d. 17-20 val. | VU Šv. Jonų bažnyčia
Erdviniai patyrimai Šv.Jonų bažnyčioje
SEPTINTĄ DIENA UPĖS ILSĖJOSI
VU Kultūros centro ir Vilniaus dailės akademijos projektas
Įėjimas laisvas