Sidebar

Spalio 27-29 dienomis, Vilniaus universiteto (VU) Teatro salėje įvyko VU Dramos teatro teatralizuotos mokslo pamokos „Alisa mokslo stebuklų šalyje“ (rež. Felicija Feiferė) premjeros, skirtos 7-12 klasių moksleiviams. Visose trijose renginio dienose sudalyvavo įvairių dalykų Lietuvos mokyklų mokytojai, spektaklį pamatė apie 100 moksleivių bei labai plati ir palaikanti VU bendruomenė. Prie renginio prisidėjo fizikos bei chemijos mokslininkai skatinantys mokslo populiarinimą pasitelkiant meną.

„Alisa mokslo stebuklų šalyje“ - VU Kultūros centro inicijuotas mokslo populiarinimo projektas, kuriame įvairių sričių menininkų pagalba ieškoma būdų kalbėti apie mokslą įdomiai ir patraukliai. Projekto pagrindinis tikslas - pažadinti moksleivių  (7-12 klasių) susidomėjimą ir smalsumą neįprastais būdais tyrinėti mokslą. Pagrindiniais įrankiais siekiant tikslo tapo teatras ir visame pasaulyje žinoma, anglų matematiko ir išradėjo Lewiso Carrollo fantastikos istorija „Alisa stebuklų šalyje“. VU_Dramos_teatras_Alisa.jpg

Teatralizuotos pamokos metu žiūrovai stebėjo įvairius cheminius eksperimentus, kartu su personažais analizavo fizikines bei filosofines problemas, o pasirodymo pabaigoje padedant fizikos mokslų daktarei, projekto mokslo konsultantei Maženai Mackoit – Sinkevičienei ieškojo atsakymų į įvairius pamokos metu užduotus klausimus. Kaip sako mokslininkė: „Vienas iš pagrindinių šiuolaikinio mokslo uždavinių yra sukurti naujus ir novatoriškus būdus kaip visuomenę įtraukti į mokslą, kaip įkvėpti moksleivius, kaip šviesti ir informuoti. Tai galima realizuoti kuriant naujus komunikacijos būdus t.y. pasitelkti meninius įrankius. Šis spektaklis tai graži žinutė tiek mokytojams, tiek mokiniams, kad kai kurias knygas galima skaityti po keletą kartų, galima surasti paslėptus sluoksnius, permąstyti, semtis įkvėpimo.“

Spalio 27 d. premjeroje dalyvavo net 60 Lietuvos mokyklų mokytojų, o po pasirodymo surengta atvira diskusija apie skirtingus kelius populiarinti mokslą bei tokių projektų poreikį šviečiant Lietuvos jaunimą.

Renginyje dalyvavę mokytojai apie projektą „Alisa mokslo stebuklų šalyje“ atsiliepė labai šiltai ir palaikančiai. Visiems be išimties atsiliepimą palikusiems mokytojams spektaklis, pateikta medžiaga, mokslininkės paaiškinimai pasirodė įdomūs ir įtraukiantys. Apie pusė premjeroje dalyvavusių apklaustųjų mokytojų galės pritaikyti matytus eksperimentus, faktus ir paaiškinimus savo praktikoje. Tiesa, šiame spektaklyje buvo remiamasi daugiausia gamtos mokslais bei filosofija.

Tokio pobūdžio mokslo populiarinimo projektas didžiajai daliai mokytojų buvo nauja patirtis. Jie taip pat įvertino ir didelį tokių renginių poreikį moksleiviams. Apskritai, mokytojai labai teigiamai atsiliepė apie projektą „Alisa mokslo stebuklų šalyje“ ir beveik visi pageidautų daugiau tokio pobūdžio renginių moksleiviams. Mokytojai apibūdino spektaklį kaip „įtraukų, inovatyvų, šiuolaikišką, viršijantį lūkesčius“. Pasak vieno dalyvavusiojo „teatralizuota pamoka yra nepaprastai įtrauki, todėl tokiu būdu žinios įgyjamos nejučiomis, be pastangų ir manau, būtų įsimenamos ilgesniam laikui.“

Teatralizuota pamoka susidomėjo ir LRT laida „Mokslo sriuba". Reportažą galima pamatyti ČIA.

VU Dramos teatro trupė taip pat susilaukė gražių atsiliepimų. Tai labai daug ką reiškia šiam universiteto kolektyvui, kadangi „Alisa mokslo stebuklų šalyje“ pasirodymai tapo debiutu po ilgos pertraukos bei su nauja teatro režisiere Felicija Feifere. Pati spektaklio kūrėja sutinka, jog profesionaliai sujungti meną ir mokslą yra tikras įššūkis tiek režisieriui, tiek aktoriams. Besiruošiant pasirodymams, aktoriai buvo ruošiami tiek kino, tiek teatro vaidybai, tad įgijo rimtos sceninės patirties. Teko ieškoti ir nestandartinių, bet išradingų sprendimų kostiumų dizainui bei cheminių eksperimentų kaprizų iššūkiams. Rež. F. Feiferė labai džiaugiasi ir fizikės Maženos Mackoit – Sinkevičienės indėliu į pasirodymo procesą – „jos pagalba bei patarimais Alisos paslaptys dar labiau atsiskleidė“. Mokslininkė savo ruožtu taip pat pažymi užsimezgusį gražų bendradarbiavimą su spektaklio režisiere: „Asmeniškai man didelį įspūdį paliko pokalbiai su teatro režisiere Felicija Feifere. Tokių pokalbių metu gimė nauji būdai kaip pragmatiškas mokslo žinutes meniškai įgyvendinti scenoje, taip, kad jos įkvėptų jaunuosius žiūrovus, mokytojus ir mokinius, o mokslininkus priverstų susimąstyti.“VU_Dramos_teatras_Alisa_-__mokslinink.jpg

Taigi, panašu, jog tikslas suvienyti mokslininkus ir menininkus buvo pasiektas teatralizuotos pamokos „Alisa mokslo stebuklų šalyje“ dėka. VU Kultūros centro projektų vadovė Sonata Adomaitienė džiaugiasi, kad visą šį mokslo populiarinimo projektą vainikavo trys daug susidomėjimo sugeneravę pasirodymai. „Tai pirmasis, eksperimentinis tokio pobūdžio Kultūros centro projektas. Ateityje bandysime ieškoti įvairių formų ir būdų kaip įtraukti menininkus ir mokslininkus į bendrą dialogą ir bendradarbiavimą, kuriant daugiau mokslo populiarinimo projektų.” VU_Dramos_teatras_Alisa_-_Trup.jpg

Siekdami užtikrinti jums teikiamų paslaugų kokybę, Universiteto tinklalapiuose naudojame slapukus. Tęsdami naršymą jūs sutinkate su Vilniaus universiteto slapukų politika. Daugiau informacijos