Sidebar

2020-ųjų žiemą turėjo įvykti jau devintasis „Klasika visiems“ koncertas, kuriame planuota atlikti Carlo Orffo kantatą „Carmina Burana“, tačiau dėl pasaulinės COVID – 19 pandemijos, šių metų projektas pakeitė savo formą ir įgavo naujas spalvas ir apimtis: didžiausias dėmesys buvo skirtas ne pasiruošti šio kūrinio vieno koncerto atlikimui, bet įvertinant šio klasikinio kūrinio specifiką, jo didybę ir originalumą, jį panaudoti dainuoti mėgstančių projekto dalyvių įvairių gebėjimų ugdymui. Buvo įgyvendintas, prie pandeminės situacijos pritaikytas projektas, kurio metų vyko bendrųjų įgūdžių mokymai – kūrybines dirbtuvės, siekiant pritraukti ir suteikti galimybę sudalyvauti kuo didesniam choristų skaičiui.

Įprastai, projekto dalyviai savo atliekamą partiją, turėdavo paruošti savarankiškai ir tada, nurodytą dieną, susirinkę į VU Šv. Jonų bažnyčią, grupinių bei bendrų repeticijų metu repetuodavo, o vakare jau ir atlikdavo programą pagrindiniame „Klasika visiems“ koncerte. Šiemet, individualus darbas ir repeticijų bei koncerto diena transformavosi į beveik 100 meistriškumo pamokų rugsėjo-gruodžio mėn. su VU chorų vadovais, chormeisteriais bei kviestiniais specialistais. Šių metų pakitusiame projekte dalyvauja apie 310 choristų.

„Vokalo pamokose buvo tobulinami vokaliniai įgūdžiai, aiškinama balso aparato sandara, kvėpavimo pagrindai, rezonavimo ir garso išgavimo principai. VU Didžiojoje auloje įvyko ir ritmikos bei choreografijos užsiėmimai“ – apie meistriškumo kursus ir kūrybines dirbtuves pasakoja „Klasika visiems“ projekto įkūrėja Rasa Gelgotienė. Projekte dalyvavo kviestiniai svečiai – operos solistai Šarūnas Šapalas, Vilija Mikštaitė, Gunta Gelgotė; Lietuvos perkusininkas, ritmikos maestro Pavelas Giunteris, kuris aiškino pagrindinius kūno perkusijos (ang. body percussion) principus ir mokė choristus visu kūnu pajusti atliekamų kūrinių ritmines figūras. Choreografės Sigitos Mikalauskaitės užsiėmimai buvo skirti dainininkų sceninei laikysenai, taisyklingai stovėsenai, eisenai. Daug dėmesio buvo skiriama psichologinei būsenai sceninio atlikimo metu, kadangi kūno padėtis ir judesiai yra ypač susiję su įtampa, atsirandančia atliekant muzikinius kūrinius. 

Rasa Gelgotienė pastebi, kad nors šiais metais nebuvo galimybės surengti tradicinį „Klasika visiems“ koncertą Šv. Jonų bažnyčioje, devintojo projekto tikslas yra labiau perspektyvinis. „Visi šie užsiėmimai buvo skirti tam, jog projekto dalyviai susipažinę ir pabandę dainuoti/improvizuoti įvairias C. Orffo kantatos„Carmina Burana“  partijas/dalis galėtų geriau atlikti ir kitus klasikinius muzikinius kūrinius, tobulintų savo gebėjimus ir galėtų įgytas žinias panaudoti ateityje įvairioje muzikinėje veikloje.“ Muzikantui, dainininkui, iš esmės bet kokiam menininkui, lygiai taip pat kaip ir bet kokios kitos profesijos žmogui, labai svarbu ugdyti savo gebėjimus, visą laiką tobulintis, lavintis, mokytis – nuolat kelti savo kvalifikaciją, tam kad nestovėtų vietoje ir judėtų pirmyn. Galbūt globali pandemija pasitarnavo tuo, kad leido sustoti ir atsigręžti į šiuos dalykus.

„Klasika visiems“ – tai unikalus trijų Vilniaus universiteto (VU) chorų „Pro musica“, „Gaudeamus“ ir „Virgo“ (meno vadovė ir vyriausioji dirigentė Rasa Gelgotienė) organizuojamas projektas. Paprastai prie „Klasika visiems“ savo dalyvavimu prisideda VU kamerinis orkestras (vad. Modestas Jankūnas) ir kiti atlikėjai bei ansambliai, tokie kaip Naujų idėjų kamerinis orkestras (NIKO), vadovaujamas Gedimino Gelgoto.

„Klasika visiems“ projekto tikslas – klasikinę muziką ir dainavimą mėgstančius žmones įtraukti į gyvą muzikavimą, priartinti juos prie klasikinės muzikos lobyno, bendrame skambesyje suvienyti visų mėgstančiųjų muziką balsus ir skleisti kūrybingo bendradarbiavimo idėjas.