Šį rudenį Vilniaus universiteto teatro trupė „Minimum“ mini savo veiklos 25-metį. Ta proga teatro salėje spalio 26 ir 27 d. 19 val. bus rodomas naujausias spektaklis „Bėk, Beatriče, bėk“ pagal J. Grušo pjesę „Meilė, džiazas ir velnias“, o spalio 28 d. 19 val. - geriausias pastarųjų metų trupės spektaklis, pelnęs daugiausiai apdovanojimų – „Filopatris, arba Dorybė“, sukurtas pagal Vilniaus universiteto profesoriaus Grigaliaus Knapijaus dramą, parašytą ir pirmą kartą pastatytą 1596 m.
Spalio 28 d. po spektaklio „Filopatris“ numatomas ir oficialus trupės sukakties paminėjimas: sveikinimai, aktorių pasirodymai, įvairių kartų teatro narių susitikimas.
Veiks teatro dailininkės Dalios Kiaupaitės darbų ekspozicija.
Nuoširdžiai kviečiame visus, dalyvavusius trupės „Minimum“ veikloje, o taip pat visus jos gerbėjus atvykti į šią šventę.
1990 m. iš VU teatro pasitraukus ilgamečiam jo vadovui Vladui Limantui, baigėsi ir du dešimtmečius jo puoselėta unikali Kiemo teatro era. Baigėsi natūraliai ir dėsningai, nes tai buvo konkrečios didelės asmenybės idėja, pilnai realizuota konkrečiu tam labiausiai tinkamu laikotarpiu. Pastangos kažkam ją tęsti būtų buvusios beprasmiškos ir bevaisės. Reikėjo naujų idėjų ir alternatyvų. Taip vienam iš tuometinio Kiemo teatro režisierių Rimantui Venckui kilo mintis Lauryno Stuokos-Gucevičiaus kiemelyje esančiame rūsyje įkurti kamerinį teatrą, kuris tęstų šimtametes VU teatro tradicijas puoselėti studentų teatrinę edukaciją, originaliai traktuojant dramos žanrą, kuriam ėmė grėsti išlikimo pavojus. Tuo metu reikėjo įrodyti, kad drama buvo yra ir bus teatro meno pagrindas. Kitas klausimas – kaip teatrui su ja elgtis.
Idėja buvo palaikyta ir naujoji dramos teatro trupė“ Minimum“ mažoje rūsio erdvėje pradėjo savo kūrybinę edukacinę veiklą. Netrukus veikla ėmė plėstis ir nebetilpti ankštoje, nelabai teatrui pritaikytoje patalpoje, tačiau trupės pavadinimas išliko, nes jame slypi režisieriaus puoselėjama mintis, kad aktorius yra tas vienintelis didysis Minimumas, be kurio teatras negali egzistuoti.
Per 25 veiklos metus pasiekta įspūdingų rezultatų. Pastatyta 30 spektaklių. 1998 m. inicijuotas Universitetų teatrų asociacijos įkūrimas, kuriai iki 2010 m. vadovavo Rimantas Venckus. Kartu su kitais Lietuvos studentų teatrais pradėta rengti tarptautinius edukacinius teatrų forumus. Dalyvauta daugybėje tarptautinių festivalių, iš kurių ne kartą sugrįžta su laurais. Sėkmingai dalyvaujama respublikinėse mėgėjų teatrų apžiūrose. Spektaklį “Prometėjas, Judas ir kiti lietuviai” nufilmavo ir ne kartą rodė Lietuvos televizija.
Paskutiniai apdovanojimai:
Geriausias aktorių ansamblis („Maratonas“) - Tarptautinis festivalis Tangere, Marokas, 2011.
Geriausia originali spektaklio muzika („Durlendo viešpats“) – Respublikinė apžiūra, 2012.
Geriausia scenografija („Maratonas“, „Cirkas“) – Tarptautinis festivalis Minske, 2011, 2013.
Geriausias mėgėjų teatras - Lietuvos kultūros ministerijos diplomas ir „Aukso paukštės“ prizas, 2014“.
Ryškiausias režisierius, ryškiausias spektaklis („Filopatris“), ryškiausias aktorius (abu Telegono vaidmens atlikėjai) – Respublikinė apžiūra, 2015.
Trupė ne kartą apdovanota Vilniaus universiteto Rektoriaus Padėkos raštais, jos vadovas – Lietuvos Respublikos Seimo medaliu. Rimantas Venckus yra Lietuvos teatro sąjungos narys. 2007 m. Kultūros ministro įsakymu jam suteiktas meno kūrėjo statusas.
Trupė yra Lietuvos ir Tarptautinės universitetų teatrų asociacijų narė, Lietuvos mėgėjų sąjungos narė, turinti mėgėjų meno kolektyvų pirmos kategorijos sertifikatą.
2013 m. Dižono universitetas (Prancūzija) išleido knygą apie įdomiausius pasaulio universitetų teatrus („Universiteto teatras. Praktika ir patirtys“). Joje yra straipsnis ir apie trupę „Minimum“. Teatro veiklos principai nušviesti Rimanto Venckaus knygoje „Kūryba ir edukacija. Režisierius universiteto teatre“.